"E-learning maakt een einde aan het strakke keurslijf. Het is, zonder twijfel, de toekomst"

Daiyanara Adelina
Opleidingscoördinator

MBO College Zuid-Oost

Maak kennis met MBO College Zuidoost

Het MBO College Zuidoost, onderdeel van het ROC van Amsterdam, ligt aan de Fraijlemaborg in Amsterdam Zuidoost. Dit college ligt midden in een druk zakencentrum, op steenworp afstand van een aantal grote banken, multinationals, de Johan Cruijff ArenA en het winkelcentrum Amsterdamse Poort. Het ROCvA heeft met tal van deze bedrijven een warme samenwerking. 

Daiyanara Adelina is docent aan het ROC van Amsterdam, stagecoördinator Handel & Ondernemen niveau 3 en 4 en onder andere projectleider van de ICT Servicebalies van het ROC van Amsterdam en Flevoland.

MBO zuidoost.jpg

Het verhaal: MBO College Zuidoost

 

MBO College Zuidoost is een ondernemend college met uitdagend en betekenisvol onderwijs. De snelheid waarmee hun omgeving verandert neemt enorm toe. Ze willen hun studenten hier dan ook op voorbereiden. Daarom blijft dit college graag in verbinding met stage-biedende organisaties om gezamenlijk een antwoord te formuleren op de vraag welke nieuwe vaardigheden studenten nodig hebben om straks goed te kunnen functioneren in een steeds sneller veranderende samenleving. 

Ook voor studenten die nog niet weten wat voor studie ze willen doen, of een verkeerde studiekeuze hebben gemaakt heeft dit college een oplossing. Ze hebben onlangs in 2021 een voor hen nieuwe gebouw in gebruik genomen speciaal voor Izone, een breed opgezette opleiding waarin de student op onderzoek uitgaat naar zijn interesses.  

Uitdaging voor Daiyanara

 

Al geruime tijd probeerde Daiyanara haar collega’s te overtuigen van het nut en de noodzaak van e-learning toepassingen. Ze stelt dat het ondersteuning zou kunnen bieden bij het aan de wilgen hangen van de papierwinkel voor docenten en studenten veel meer bij hun opleiding te betrekken door hen het gemak te bieden dat opleiding gerelateerde zaken én hun docenten en stagebegeleiders in ‘de hand te hebben’; letterlijk dan, via de smartphone die zij tenslotte altijd bij de hand hebben.

Digitalisering via de laptop was er al, maar voor veel studenten, zeker voor mbo-studenten, is het een belemmering dat zij dan een laptop moeten ‘opzoeken’. Die smartphone, enfin, die is er altijd.

Waarom koos Daiyanara voor Airoc?

Toen Daiyanara geruime tijd geleden Airoc ontdekte (die eerste ‘kennismaking’ was via LinkedIn), was zij direct enthousiast. Zij ging in gesprek met oprichter en drijvende kracht achter Airoc, Martin Zwart. Het enthousiasme, de professionaliteit en gedrevenheid van deze man en zijn team, gaven voor haar de doorslag. Hier lag de opening die zij voor ogen had om de onderwijswereld, om te beginnen met haar eigen MBO college, digitaler te maken.

Hoe verliep de samenwerking met Airoc?

 

Overtuigd als ze was, nam Daiyanara collega’s mee om de toepassingen van Airoc werkend en in de praktijk te zien en nodigde Martin Zwart uit om een presentatie te komen geven bij het ROC van Amsterdam. De bevlogen initiatiefnemer van Airoc wist met zijn uitleg zijn gehoor te overtuigen en de opleiding Handel & Ondernemen gaat een eerste samenwerkingstraject aan met Airoc. 

In haar ‘campagne’ rond e-learning in het algemeen en de producten van Airoc in het bijzonder heeft Daiyanara opnieuw ervaren dat veel mensen wars zijn van veranderingen. Zij probeert haar collega’s te overtuigen de mogelijke ‘beren op de weg’ te negeren en ervoor te gaan. Het zal zoveel positieve effecten opleveren!

Dat haar enthousiasme effect heeft, bewijst het feit dat diverse van haar collega’s dat gevoel inmiddels delen. Zo zijn er vooral positieve geluiden over het feit dat de apps de docent en stagebegeleiders veel tijdswinst opleveren. Alle informatie is altijd en overal bereikbaar en toegankelijk. Even snel iets aanvullen of ondertekenen: het kan op elk gewenst moment. Voorheen kostten dergelijke zaken enorm veel tijd omdat een van de betrokkenen niet beschikbaar was of de student iets niet bij zich had. Dat behoort tot het verleden. Een stageverslag of document dat ondertekend moet worden, staat simpelweg in de app en kan – via die app- gesigneerd worden.

Leraar helpen een Student

The results

In closing, speak about the results the customer saw after working Airoc. This section can be supported by statements, quotes, visuals, graphs, and metrics. As long as it illustrates how much of an impact Airoc made on the customer.

statements, quotes, visuals, graphs, and metrics.

Call-to-Action

Use this section to encourage readers to get in touch with Airoc if they want to see the same results. Link to the contact/demo page.